Historien om samlandet och museet

Ända sen Bosse var liten så har han haft svårt att kasta saker, men samlandet började väl på allvar på 60-talet. Men det behöver inte alltid vara negativt att vara en samlare.

2007 bestämde Bo och Margareta sig för att öppna museet för allmänheten. Innan dess hade samlingarna bara visats för vänner och bekanta.

I samlingarna finns allt från knappar till bussar, bl a bilar, husvagnar, radioapparater, kakburkar och cyklar i alla dess slag. Något som låg Bosse varmt om hjärtat är många av dem leksaker som han har sparat ända sedan han själv var barn, som t ex mopetten som monterades på cyklar.

En del saker som finns i t ex handelsboden, kommer från Bosses farbror och farfars handelsbod i Forsa-Hälsningland.

Sedan hösten 2022 drivs museet av Margareta och övriga familjen då Bosse, till vår stora sorg, gick bort. Vi vill hedra honom genom att ha museet öppet så länge det är möjligt.

triumphhjul laskreklamskylt